Wycieczka do Warszawy

Data: 21.02.2024 r., godz. 14.03    191
Kaplica Sykstyńska i Stare Miasto

W środę 7 lutego uczniowie klas VI, VII i VIII pojechali się na wycieczkę szkolną do Warszawy. Najpierw udaliśmy się na teren stadionu PGE Narodowy, gdzie weszliśmy do namiotów. Oczami wyobraźni przenieśliśmy się do Watykanu do Kaplicy Sykstyńskiej. Na początku podziwialiśmy kopie rzeźb Michała Anioła, m. in. Pietę przedstawiającą Maryję trzymającą w ramionach zdjętego z krzyża Jezusa. Potem oglądaliśmy film, który pokazywał powstanie fresków znajdujących się w Kaplicy Sykstyńskiej. Później podziwialiśmy freski Michała Anioła, które były wyświetlane na ścianach i suficie. Zadowoleni opuściliśmy wystawę i udaliśmy się na Stare Miasto. Podczas spaceru po Warszawie odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc. Zobaczyliśmy m. in. Zamek Królewski, Rynek Starego Miasta, Barbakan, Pomnik Małego Powstańca, Grób Nieznanego Żołnierza, Pomnik Mikołaja Kopernika, Pałac Prezydencki, dawne granice getta oraz miejsca związane z wydarzeniami opisanymi w książce „Kamienie na szaniec”. W trakcie spaceru posililiśmy się i rozgrzaliśmy w Mc Donaldzie. Około godziny 15 wróciliśmy do szkoły.