Jak zwiedziliśmy Londyn

Data: 03.04.2023 r., godz. 15.29    288
Wycieczka marzeń

Ten marcowy tydzień na zawsze pozostanie w naszej pamięci. Trudno się dziwić skoro od 20 do 26 marca 2023 braliśmy udział w wycieczce do Londynu. Sześciu uczniów klasy 8B dołączyło do wycieczki organizowanej przez Publicz[1]ną Szkołę Podstawową im. Jana Pawła II w Guzowatce. Mieliśmy do pokonania autokarem niemal całą Europę. Droga, a raczej nowoczesne autostrady, prowadziły nas przez Polskę, Niemcy, Belgię, Holandię, do Francji, gdzie przekroczywszy granicę, słynnym EuroTunelem dotarliśmy do Wielkiej Brytanii i do Londynu. O dziwo trwająca ponad 20 godzin podróż autokarem minęła nadspodziewanie szybko i w bardzo miłej atmosferze, wszyscy byliśmy podekscytowani i ciekawi Londynu. Zwiedzanie rozpoczęliśmy zaraz po przyjeździe na miejsce. Na własne oczy zobaczyliśmy słynnego Big Bena, wierzcie nam jest naprawdę ogromny. Wielkie wrażenie zrobiło na nas Opactwo Westminster, to tutaj od 1066 roku koronowani są królowie brytyjscy. Pierwszego dnia mieliśmy też okazję podziwiać panoramę Londynu ze znanego na całym świecie London Eye (największy na świecie diabelski młyn, inna nazwa to Koło Milenijne). Wznosi się ono na 135 metrów, a pełen obrót trwa około 30 minut. Tak więc podziwialiśmy miasto z zupełnie innej „wysokiej” perspektywy. Spacerowaliśmy także urokliwymi uliczkami chińskiej dzielnicy Londynu. Tam też zjedliśmy pyszną obiadokolację. Cały dzień poruszaliśmy się metrem. Wieczorem dotarliśmy do hotelu, w którym wszyscy się rozpakowali i grzecznie poszli spać:). Następnego dnia naturalnie korzystając z metra, udaliśmy się do British Muzeum, największego na świecie muzeum historii starożytnej. Gdzie w jednym miejscu można zobaczyć znanych polityków, sportowców, artystów, modelki, artystów i inne gwiazdy w każdym wieku? Oczywiście, tylko w muzeum Madame Tussauds (Muzeum Figur Woskowych), które pozwala wszystkim fotografować się z idolami w ramionach. Widzieliśmy tam woskowe figury wielu znanych postaci, a możliwość zrobienia fotografii to wielki atut tego chętnie odwiedzanego muzeum. Pałac Buckingham słynna siedziba brytyjskiej rodziny królewskiej zachwycił nas pięknem architektury i dostojeństwem. Przed brama Pałacu spontanicznie wykonaliśmy wspólny taniec, było przy tej okazji sporo śmiechu i dobrej zabawy.  W czwartek rano zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy, aby przekroczyć mury Oxfordu jednej z najstarszych i prestiżowych uczelni. Moc niesamowitych wrażeń zapewnił nam pobyt w Warner Bros Studio, była to bowiem wizyta w świecie Harrego Pottera. Trudno opisać nasz zachwyt pomieszany z oszołomieniem, kiedy po obejrzeniu, krótkiego wprowadzającego filmiku, olbrzymi ekran rozsunął się na dwie strony i znaleźliśmy się w ogromnej sali jadalnej Hogwartu, tak dobrze znanej wszystkim fanom przygód młodego czarodzieja. To było naprawdę niezwykłe doświadczenie. Oto tajemniczy peron 9 ¾ Hogwart Express, ulica Pokątna, sklep Olivandera z różdżkami, bank Gringotta, zakazany las i pająki, mandragory, które można wyciągnąć z doniczki i usłyszeć ten jedyny w swoim rodzaju przenikliwy pisk. Oczywiście miotły, odważniejsi mogli odbyć niezwykły lot. Przemierzając kolejne pomieszczenia, oglądając kostiumy, rekwizyty, zrozumieliśmy jak wielkim wyzwaniem była realizacja filmu. W piątek rano oddaliśmy bagaże do autokaru i zwarci i gotowi wyruszyliśmy na stację metra, aby udać się na ostatni na spacer po pięknym Londynie. Tym razem wybraliśmy Oxford Street , na tej ulicy mieści około 300 ekskluzywnych sklepów. Krótki rejs statkiem po Tamizie pozwolił nam lepiej przyjrzeć się tej tak ważnej dla Londynu rzece. W Tower podziwialiśmy insygnia królewskie, w tym Brytyjską koronę państwową, niezwykły klejnot, symbol Brytyjskiej Monarchii. Wieczorem zaczęła się nasza podróż powrotna. Tym razem Kanał La Manche oddzielający Wielką Brytanię od Francji pokonaliśmy promem, którym płynęliśmy około 2 godzin, trochę huśtało, więc przybyło nam nowe podróżnicze doświadczenie. Po 22 godzinach w autokarze, w większości przez wyczerpanych ogromem wrażeń uczestników wycieczki - przespanych- znaleźliśmy się z powrotem w Polsce. Nasza wyprawa do Londynu, dobiegła końca, dostarczyła nam mnóstwa doznań i rozbudziła jeszcze większą ciekawość świata. To była naprawdę prawdziwa przygoda. Serdecznie dziękujemy Pani Annie Bromie, Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Guzowatce, że zaprosiła uczniów ze Szkoły w Józefowie na wspólną wycieczkę z uczniami ze Szkoły w Guzowatce. Dziękujemy Panu Arkadiuszowi Wójcikowi Dyrektorowi Publicznej Szkoły Podstawowej im. Bitwy Warszawskiej 1920R. w Józefowie za przychylność i wyrażenie zgody na wyjazd uczniów. Dziękujemy Pani Mirosławie Czajce za pomoc w organizowaniu wyjazdu. Wyrazy wdzięczności i podziękowania składamy pani Wioletcie Korzeniewskiej, która czuwała nad nami w czasie wyjazdu, co nie raz wymagało umiejętności z różnych dziedzin. I wreszcie wielkie, wielkie podziękowania, dla Pana Pawła Wilkowskiego, bo to jego zapał, zaangażowanie, życzliwość i poczucie humoru sprawiały, że czuliśmy się po prostu wspaniale. Dziękujemy wszystkim naszym opiekunom, wszystkim koleżankom i kolegom. Przeżyliśmy coś naprawdę wyjątkowego.